Kleuterplein

Op deze pagina vind je het overzicht van hoe Smaaklessen aansluit bij de methode Kleuterplein (2015).

Groep 1-2 - Hoofdstuk: 'Eten'

Week 1, dag 4: 'Waar komt ons voedsel vandaan?' sluit aan bij Smaaklessen Groep 1-2, les 2

In de les 'Waar komt ons voedsel vandaan?' uit het thema 'Eten' van de methode Kleuterplein (2015) wordt er gekeken waar producten vandaan komen en hoe ze gemaakt worden. In Smaakles 2 'Van zaadje tot eten' wordt er ingegaan op hoe een sperzieboon groeit. De Smaakles kan hierdoor ingezet worden als verdieping.

Bekijk de Smaakles

Groep 1-2 - Hoofdstuk: 'Eten'

Week 1, dag 4: 'Waar komt ons voedsel vandaan?' sluit aan bij Smaaklessen Groep 1-2, les 7

Zowel in de les 'Waar komt ons eten vandaan?' van het thema 'Eten' van de methode Kleuterplein (2015) als in Smaakles 7 'Waar komt mijn eten vandaan?' gaat het over de herkomst van voedsel. Doordat de lesdoelen overeen komen kan de Smaakles als vervanging ingezet worden.

Bekijk de Smaakles

Groep 1-2 - Hoofdstuk: 'Eten'

Week 2, dag 3: 'Werken met brooddeeg' sluit aan bij Smaaklessen Groep 1-2, les 9

In de les 'Werken met brooddeeg' uit het thema 'Eten' van de methode Kleuterplein (2015) en in Smaakles 9 'Restaurant in de klas: lunch' bakken de leerlingen hun eigen brood. De Smaakles kan dus als vervanging gebruikt worden voor de les 'Werken met brooddeeg'.

Bekijk de Smaakles

Groep 1-2 - Hoofdstuk: 'Eten'

Week 1, dag 1: 'Proeven en ruiken maar!' sluit aan bij Smaaklessen Groep 1-2, les 1 en EU-Schoolfruit Groep 1-2, Startles

In de les 'Proeven en ruiken maar!' uit het thema 'Eten' van de methode Kleuterplein (2015) maken de leerlingen kennis met verschillende geuren en smaken. Smaakles 1 of EU-Schoolfruit Groep 1-2, Startles 'Groente en fruit ontdekken' kan ingezet worden als verbreding omdat het in de les gaat over het proeven en ruiken van groente en fruit.

Bekijk de Smaakles

Bekijk de EU-Schoolfruit Startles

Groep 1-2 - Hoofdstuk: 'Eten'

Week 2, dag 3: 'Werken met brooddeeg' sluit aan bij Smaakmissie Brood les 4

In de les over brooddeeg van Kleuterplein (2015) bakken de kinderen hun eigen brood. In les 4 van de Smaakmissie Brood leren de kinderen hoe brood gemaakt wordt en welke ingredienten een bakker gebruikt met het bakken. Deze les kan ter verdieping worden aangeboden op de les over brooddeeg zodat de kinderen weten met ingredienten ze werken.

Bekijk de Smaakles

Groep 1-2 - Hoofdstuk: 'Eten'

Week 2, dag 3: 'Werken met brooddeeg' sluit aan bij Smaakmissie Brood les 5

In de les over brooddeeg van Kleuterplein (2015) bakken de kinderen hun eigen brood. Les 5 van de Smaakmissie 'Brood' kan ter vervanging worden aangeboden omdat de kinderen ook zelf brood gaan bakken.

Bekijk de Smaakles

Groep 1-2 - Hoofdstuk: 'Eten'

Week 1, dag 4: 'Waar komt ons voedsel vandaan?' sluit aan bij Smaakmissie Brood les 4

In de les 'Waar komt ons voedsel vandaan?' uit het thema 'Eten' van de methode Kleuterplein (2015) wordt er gekeken waar producten vandaan komen en hoe ze gemaakt worden. Les 4 van de Smaakmissie Brood kan hier als verbreding aangeboden worden omdat er specifiek in deze les wordt ingegaan waar brood vandaan komt en gemaakt wordt.

Bekijk de Smaakles