Argus Clou Natuur en techniek

Op deze pagina vind je het overzicht van hoe Smaaklessen aansluit bij de methode Argus Clou Natuur en techniek (2012).

Groep 3 - Thema 5: 'Koken is feest!'

Les 1: 'Feestkaas' sluit aan bij Smaaklessen Groep 1-2, les 7

In thema 5, les 1 'Feestkaas' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 3 en bij Smaakles 7 'Waar komt mijn eten vandaan?' is het lesdoel dat de leerlingen de herkomst van voedsel kunnen benoemen. De Smaakles kan ingezet worden als vervangen voor les 1 'Feestkaas'.

Bekijk de Smaakles

Groep 3 - Thema 5: 'Koken is feest!'

Les 2: 'Tellen en bakken' sluit aan bij Smaaklessen Groep 1-2, les 9

In thema 5, les 2 'Tellen en bakken' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 3 leren de leerlingen een pannenkoek te maken aan de hand van een eenvoudig recept. In Smaakles 9 'Kookfestijn: Broodjes bakken' maken de leerlingen zelf een broodje. De Smaakles kan worden ingezet als vervanging.

Bekijk de Smaakles

Groep 3 - Thema 4: 'Sterk als bot'

Les 1: 'Ik bouw oma' sluit aan bij Smaaklessen Groep 3, les 1

In thema 4, les 1 'Ik bouw oma' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 3 is het lesdoel dat de leerlingen de functies kunnen benoemen van hun zintuigen. In Smaakles 1 ' Proeven met al je zintuigen' ontdekken de leerlingen wat ze kunnen met hun zintuigen. Door deze Smaakles aan te bieden als verbreding ontdekken de leerlingen met proefjes wat ze kunnen met hun zintuigen.

Bekijk de Smaakles

Groep 3 - Thema 5: 'Koken is feest!'

Les 1: 'Feestkaas' sluit aan bij Smaaklessen Groep 3, les 2

In thema 5, les 1 'Feestkaas' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 3 leren de leerlingen waar de zuivelindustrie om draait. Ook leren de leerlingen waar een aantal voedselproducten op hun bord vandaan komen, zoals melk en eieren. In Smaakles 2 'Ontbijt: een goede start' is één van de doelen dat leerlingen leren dat een gezond ontbijt bestaat uit granen, fruit en zuivel. Als verbreding van de les ‘Feestkaas’ zou Smaakles 2 ingezet kunnen worden.

Bekijk de Smaakles

Groep 3 - Thema 5: 'Koken is feest!'

Les 2: 'Tellen en bakken' sluit aan bij Smaaklessen Groep 3, les 5

In thema 5, les 2 'Tellen en bakken' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 3 leren de leerlingen een pannenkoek te maken aan de hand van een eenvoudig recept. In Smaakles 5 'Kookfestijn: Feestelijke traktaties' maken de leerlingen zelf een gezonde traktatie. Ze Leren wat een recept is en gebruiken die om de traktatie te maken. Deze les kan worden gebruikt als vervanging.

Bekijk de Smaakles

Groep 4 - Thema 5: 'Een lekker hapje papier'

Les 1: 'Een vliegende postbode' sluit aan bij Smaaklessen Groep 3, les 5

In thema 5, les 1 'Vliegende postbode' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 4 is het doel dat de leerlingen kunnen aangeven waarom groente en fruit gezond zijn. Smaakles 5 'Kookfestijn: Feestelijke traktaties' kan worden ingezet als verbreding, omdat ze in deze les een gezonde traktatie gaan maken. Ze leren daar over gezonde producten.

Bekijk de Smaakles

Groep 4 - Thema 5: 'Een lekker hapje papier'

Les 1: 'Een vliegende postbode' sluit aan bij Smaaklessen Groep 4, les 4 en EU-Schoolfruit Groep 4, Startles

In thema 5, les 1 'Vliegende postbode' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 4 leren de leerlingen verschillende eigenschappen van planten. Zo ook waar verschillende vruchten van een plant vandaan komen. Deze les zou je kunnen verbreden door Smaakles 4 of EU-Schoolfruit Startles 'Groente en fruit van ver!' te gebruiken. Leerlingen proeven in deze les groenten en fruit uit andere landen. Hier kan ingegaan worden waarom deze planten in het buitenland groeien (klimaat) en aan welk deel van de plant deze vruchten groeien. Laten maken de kinderen ook een poster over de dingen die ze geproefd hebben. Komt het uit Nederland of uit een ander land? De leeropbrengst wordt beeldend.

Bekijk de Smaakles

Bekijk de EU-Schoolfruit Startles

Groep 6 - Thema 3: 'Speurneuzen en luistervinken'

Les 2: 'Vijf zintuigen' sluit aan bij Smaaklessen Groep 5, les 1

In thema 3, les 2 'Vijf zintuigen' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 6 gaat over zintuigen, ook komt het onderdeel: 'ruiken met je tong' naar voren. Als verbreding zou Smaakles 1 'Ontdek de hoofdsmaken' ingezet kunnen worden om de leerlingen met hun zintuigen de verschillende hoofdsmaken laten ontdekken.

Bekijk de Smaakles

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 2: 'Benzine voor je lijf' sluit aan bij Smaaklessen Groep 5, les 2

In thema 5, les 2 'Benzine voor je lijf' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 5 leren de leerlingen dat voedsel een brandstof is voor je lichaam. De Schijf van Vijf komt kort in deze les naar voren. Als verdieping zou Smaakles 2 'Lekker uit de Schijf van Vijf' goed ingezet kunnen worden omdat de Smaakles dieper in gaat op de producten uit en de functies van de Schijf van Vijf.

Bekijk de Smaakles

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 4: 'Etenstijd!' sluit aan bij Smaaklessen Groep 5, les 2

In thema 5, les 4 'Etenstijd' van Argus Clou Natuur en tecniek (2012) voor groep 5 leren de leerlingen over de Schijf van Vijf. Om de Schijf van Vijf meer context te geven kan Smaakles 2 'Lekker uit de schijf van Vijf' goed ingezet worden als verbreding, omdat de leerlingen op een actieve manier over de Schijf van Vijf.

Bekijk de Smaakles

Groep 6 - Thema 5: 'Boodschappen uit de natuur'

Les 4: 'Overal afval' sluit aan bij Smaaklessen Groep 5, les 3

In thema 5, les 4 'Overal afval' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) groep 6 afval op straat. In Smaakles 3 'Wat een verspilling!?' leren de kinderen over voedselverspilling. Er worden handvatten gegeven om die verspilling tegen te gaan en zo komt er minder afval in de natuur.

Bekijk de Smaakles

Groep 5 - Thema 1: 'Een miniwereld in de tuin'

Les 4: 'Paddenstoelen' sluit aan bij Smaaklessen Groep 5, les 4

In thema 1, les 4 'Paddenstoelen' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 5 gaat het over de rol van schimmels in de natuur. Smaakles 4 'Waar bewaar je wat' sluit goed aan bij de les omdat de leerlingen leren dat je zintuigen je waarschuwen voor voedselbederf. Ook leren ze waar ze producten het beste kunnen bewaren om voedselverspilling tegen te gaan. Deze les kan worden ingezet als verbreding.

Bekijk de Smaakles

Groep 6 - Thema 5: 'Boodschappen uit de natuur'

Les 2: 'Eten in een aardehuis' sluit aan bij Smaaklessen Groep 5, les 4

In thema 5, les 2 'Eten in een aardehuis' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) groep 6 gaat het kort over bedorven eten. In Smaakles 4 'Waar bewaar je wat?' wordt hier verder op door gegaan en leren de leerlingen hoe ze voedselbederf tegen kunnen gaan en hoe ze hun eten het beste kunnen bewaren. De Smaakles kan daardoor goed ingezet worden als verbreding.

Bekijk de Smaakles

Groep 7 - Thema 4: 'De wereldkeuken'

Les 1: 'Voedsel uit alle landen' sluit aan bij Smaaklessen Groep 6, les 1

In thema 5, les 1 'Voedsel uit alle landen' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) groep 7 gaat het kort over seizoensgroenten uit verschillende landen. In Smaakles 1 'Speurneuzen?' gaat het over specerijen van over de hele wereld die het eten daar kenmerken. De specerijen gaan de hele wereld over. Deze smaakles kan worden ingezet als verbreding.

Bekijk de Smaakles

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 2: 'Benzine voor je lijf' sluit aan bij Smaaklessen Groep 6, les 2 en EU-Schoolfruit Groep 6, Startles

In thema 5, les 2 'Benzine voor je lijf' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 5 leren de leerlingen dat voedsel een brandstof is voor je lichaam. De Schijf van Vijf komt kort in deze les naar voren. Als verdieping zou Smaakles 2 'Lekker uit de Schijf van Vijf' of EU-Schoolfruit Groep 6, Startles 'Proefjescircuit met de Schijf van Vijf' goed ingezet kunnen worden omdat de Smaakles dieper in gaat op de producten uit en de functies van de Schijf van Vijf.

Bekijk de Smaakles

Bekijk de EU-Schoolfruit Startles

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 1: 'Pannenkoek met ...' sluit aan bij Smaaklessen Groep 6, les 3

In thema 5, les 1 'Pannenkoek met ...' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 5 leren de leerlingen wat het verschil is tussen bewerkt en onbewerkt voedsel. In Smaakles 3 'Met of zonder pakjes en zakjes?' gaat het over verschillende bewerkingsvormen van voedsel. Smaakles 3 kan worden ingezet als vervanging, omdat de leerlingen leren over verschillende dingen. De les past meer bij de huidige tijd, door de gespreksvragen die er in verwerkt zitten.

Bekijk de Smaakles

Groep 6 - Thema 5: 'Boodschappen uit de natuur'

Les 2: 'Eten in een aardehuis' sluit aan bij Smaaklessen Groep 6, les 3

In thema 5, les 2 'Eten in een aardehuis' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) groep 6 gaat het kort over voedselbewerkingen, zodat je voedsel langer kunt bewaren. In Smaakles 3 'Met of zonder pakjes en zakjes?' wordt hier verder op door gegaan en leren de leerlingen over verschillende bewerkingsvormen en redenen tot voedselbewerking. Deze les kan worden ingezet als verdieping.

Bekijk de Smaakles

Groep 8 - Thema 5: '(On)beperkt houdbaar'

Les 1: 'Het licht gaat uit!' sluit aan bij Smaaklessen Groep 7, les 4 en EU-Schoolfruit Groep 7, Startles

In thema 5, les 1 'Het licht gaat uit' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 8 is een lesdoel dat de leerlingen voorbeelden kunnen noemen van maatregelen die wel en niet goed zijn voor het milieu. Smaakles 4 en EU-Schoolfruit Groep 7, Startles 'Het appeldebat' staan in het teken van biologische landbouw. Biologische landbouw is een voorbeeld van een maatregel die goed is voor het milieu. Door deze Smaakles aan te bieden als verbreding maken de leerlingen kennis met de biologische industrie.

Bekijk de Smaakles

Bekijk de EU-Schoolfruit Startles

Groep 8 - Thema 5: '(On)beperkt houdbaar'

Les 4: 'Zuinig op de planeet' sluit aan bij Smaaklessen Groep 8, les 3 en EU-Schoolfruit Groep 8, Startles

In thema 5, les 4 'Zuinig op de planeet' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 8 leren de leerlingen over duurzaamheid. In Smaakles 3 'Hoe eet je duurzaam?' leren de leerlingen over voedselkeuzes maken waarbij je rekening houdt met het milieu en over verschillende keurmerken die iets zeggen over het milieu. De Smaakles kan worden ingezet als verdieping, omdat de leerlingen meer leren over het onderwerp duurzaamheid.

Bekijk de Smaakles

Bekijk de EU-Schoolfruit Startles

Groep 6 - Thema 5: 'Boodschappen uit de natuur'

Les 2: 'Eten in een aardehuis' sluit aan bij Smaakmissie Voedselverspilling les 4

In thema 5, les 2 'Eten in een aardehuis' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 6 leren de kinderen onder andere manieren waarop voedsel langer houdbaar blijft. Smaakmissie 4 van Voedselverspilling zou hierbij gebruikt kunnen worden als verdieping van het onderwerp voedselverspilling.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 2: 'Benzine voor je lijf' sluit aan bij Smaakmissie Olie en Vet les 2

In thema 5, les 2 'Benzine voor je lijf' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) gaat het over de Schijf van Vijf. Smaakmissie 2 van Olie en Vet zou hieraan gekoppeld kunnen worden en ingezet worden voor verbreding.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 4: 'Etenstijd!' sluit aan bij Smaakmissie Olie en Vet les 2

In thema 5, les 4 'Etenstijd!' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) leren de kinderen over de Schijf van Vijf. Smaakmissie 2 van Olie en Vet zou hieraan gekoppeld kunnen worden en ingezet worden voor verbreding.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 1: 'Pannenkoek met ...' sluit aan bij Smaakmissie Fruit les 2

In thema 5, les 1 'Pannenkoek met ...' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 5 leren de leerlingen wat het verschil is tussen bewerkt en onbewerkt voedsel. Een van de doelen uit Smaakmissie Fruit les 2 is dat de kinderen kiezen voor onbewerkt fruit. Deze les uit de smaakmissies is een verdieping op de les over bewerkt en onbewerkt voedsel.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 2: 'Benzine voor je lijf' sluit aan bij Smaakmissie Fruit les 2

In thema 5, les 2 'Benzine voor je lijf' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 5 leren de leerlingen welke voedingstoffen goed werken als bezine voor je lijf. In les 2 van Smaakmissie Fruit ontdekken de kinderen in welke verschillende gerechten fruit ingezet kan worden en leren ze kiezen voor onbewerkt fruit in verband met de hoeveelheid vitamines en vezels daar in zitten. Deze les zorgt voor verdieping omdat fruit onderdeel is van de Schijf van Vijf.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 6 - Thema 3: 'Speurneuzen en luistervinken'

Les 2: 'Vijf zintuigen' sluit aan bij Smaakmissie Fruit les 2

In thema 3, les 2 'Vijf zintuigen' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 6 gaat over zintuigen, ook komt het onderdeel: 'ruiken met je tong' naar voren. Als verbreding zou Smaakmissie Fruit les 2 ingezet worden. In deze les proeven de kinderen verschillende soorten fruit. De smaakzintuigen worden volop ingezet en de kinderen krijgen te maken met de termen zoet, zuur en bitter.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 6 - Thema 5: 'Boodschappen uit de natuur'

Les 2: 'Eten in een aardehuis' sluit aan bij Smaakmissie Fruit les 4

In thema 5, les 2 'Eten in een aardhuis' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 6 gaat het over manieren om voedsel langer te kunnen bewaren. In Smaakmissie Fruit les 4 leren de kinderen hoe ze fruit het beste kunnen bewaren en hoe in een winkel fruit bewaard wordt. Deze les kan ter verdieping ingezet worden omdat het ingaat op het bewaren van fruit.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 6 - Thema 5: 'Boodschappen uit de natuur'

Les 2: 'Eten in een aardehuis' sluit aan bij Smaakmissie Peulvruchten, noten, vis, ei en vlees les 4

In thema 5, les 2 'Eten in een aardehuis' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 6 gaat het kort over bedorven eten. Les 2 van Smaakmissie Peulvruchten, noten, vis, ei en vlees kan ter verbreding ingezet worden omdat het niet zo zeer over bedorven eten gaat, maar juist om bedorven eten tegen te gaan. De kinderen leren in deze les hoe ze peulvruchten, noten, vis, ei en vleeshet beste kunnen bewaren.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 8 - Thema 5: '(On)beperkt houdbaar'

Les 1: 'Het licht gaat uit!' sluit aan bij Smaakmissie Groente les 5

In thema 5, les 1 'Het licht gaat uit!' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 8 is een lesdoel dat de leerlingen voorbeelden kunnen noemen van maatregelen die wel en niet goed zijn voor het milieu. In les 5 van Smaakmissie Groente kunnen de kinderen vanuit verschillende perspectieven argumenten bedenken voor biologische en regulere landbouw. Biologische landbouw is een voorbeeld van een maatregel die goed is voor het milieu. Door deze Smaakles aan te bieden als verbreding maken de leerlingen kennis met de biologische industrie.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 2: 'Benzine voor je lijf' sluit aan bij Smaakmissie Drinken les 5

In thema 5, les 2 'Benzine voor je lijf' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 5 leren de kinderen over de Schijf van Vijf. Dit kan gekoppeld worden aan de Smaakmissie Drinken les 5. Hier komt ook de Schijf van Vijf naar voren. Deze les zal dus als verdieping kunnen worden ingezet.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 4: 'Etenstijd!' sluit aan bij Smaakmissie Drinken les 5

In thema 5, les 4 'Etenstijd!' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 5 leren de kinderen over de Schijf van Vijf. Smaakmissie Drinken les 5 zou ingezet kunnen worden als verbreding. In deze Smaakmissie wordt ook gekeken naar de Schijf van Vijf.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 2: 'Benzine voor je lijf' sluit aan bij Smaakmissie Aardappels, rijst en pasta les 3

In thema 5, les 4 'Etenstijd!' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 5 leren de kinderen over de Schijf van Vijf. Smaakmissie Aardappels, rijst en pasta les 3 zou ingezet kunnen worden als verbreding. In deze Smaakmissie wordt ook gekeken naar de Schijf van Vijf.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 5 - Thema 5: 'Wat eten we?'

Les 4: 'Etenstijd!' sluit aan bij Smaakmissie Aardappels, rijst en pasta les 3

In thema 5, les 4 'Etenstijd!' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 5 leren de kinderen over de Schijf van Vijf. Smaakmissie Aardappels, rijst en pasta les 3 zou ingezet kunnen worden als verbreding. In deze Smaakmissie wordt ook gekeken naar de Schijf van Vijf.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 6 - Thema 5: 'Boodschappen uit de natuur'

Les 2: 'Eten in een aardehuis' sluit aan bij Smaakmissie Aardappels, rijst en pasta les 2

In thema 5, les 4 'Etenstijd!' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 6 leren de kinderen onder andere manieren waarop voedsel langer houdbaar blijft. In les 2 van Smaakmissie Aardappels, rijst en pasta leren de kinderen juiste porties af te wegen om zo voedselverspilling tegen te gaan. Deze Smaakmissie kan gebruikt worden als verdieping op het onderwerp voedselverspilling.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 4 - Thema 5: 'Een lekker hapje papier'

Les 1: 'Vliegende postbode' sluit aan bij Smaakmissie Moestuin les 1

In thema 5, les 1 'Vliegende postbode' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 4 leren de kinderen de verschillende eigenschappen van planten. Met Smaakmissie Moestuin 1 'De tuinvrouw heeft hulp nodig' zou je deze les kunnen verbreden door te kijken naar het verwerken van verschillende groenten en fruit.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 3 - Thema 5: 'Koken is een feest'

Les 1: 'Feestkaas' sluit aan bij Smaakmissie Zuivel les 1

In thema 5, les 1 'Feestkaas' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 3 leren de kinderen waar de zuivelindustrie om draait. Ook leren de kinderen waar een aantal voedselproducten op hun bord vandaan komen, zoals melk en eieren. In Smaakmissie Zuivel les 1 'Wat weet ik al over zuivel?' leren kinderen wat zuivel is. Deze les zou je dus als verbreding kunnen gebruiken.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 3 - Thema 5: 'Koken is een feest'

Les 1: 'Feestkaas' sluit aan bij Smaakmissie Zuivel les 2

In thema 5, les 1 'Feestkaas' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 3 leren de kinderen waar de zuivelindustrie om draait. Ook leren de kinderen waar een aantal voedselproducten op hun bord vandaan komen, zoals melk en eieren. In Smaakmissie Zuivel les 2 'Naar de boer' leren de kinderen hoe melk geproduceerd wordt en hoe de koe melk kan geven omdat ze een kalfje heeft gehad. Deze les kan je dus als verbreding inzetten.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 3 - Thema 5: 'Koken is een feest'

Les 1: 'Feestkaas' sluit aan bij Smaakmissie Zuivel les 4

In thema 5, les 1 'Feestkaas' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 3 leren de kinderen waar de zuivelindustrie om draait. Ook leren de kinderen waar een aantal voedselproducten op hun bord vandaan komen, zoals melk en eieren. In Smaakmissie Zuivel les 4 'De eerste klanten' ontdekken de kinderen er verschillende soorten melk zijn (zoals koeienmelk, geitenmelk en schapenmelk) en dat er een melkvervanger is. Deze les zou dus als verbreding kunnen worden ingezet.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 6 - Thema 5: 'Boodschappen uit de natuur'

Les 2: 'Eten in een aardehuis' sluit aan bij Smaakmissie Voedselverspilling les 4

In thema 5, les 2 'Eten in een aardehuis' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 6 gaat het kort over bedorven eten. Hierdoor kan de Smaakmissie van de voedselverspilling hieraan gekoppeld worden.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 4 - Thema 5: 'Een lekker hapje papier'

Les 1: 'Vliegende postbode' sluit aan bij Smaakmissie Moestuin les 2

In thema 5, les 1 'Vliegende postbode' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 4 leren de kinderen de verschillende eigenschappen van planten. Met Smaakmissie Moestuin les 2 'Een kijkje in de moestuin (twee keer per week)' zou je deze les kunnen verbreden doordat de kinderen leren hoe groenten en fruit op verschillende manieren groeien.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 4 - Thema 5: 'Een lekker hapje papier'

Les 1: 'Vliegende postbode' sluit aan bij Smaakmissie Moestuin les 6

In thema 5, les 1 'Vliegende postbode' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 4 leren de kinderen de verschillende eigenschappen van planten. Met Smaakmissie Moestuin les 6 'Alle plantjes groeien anders' zou je deze les kunnen verbreden door te kijken naar verschillende groeiwijzes van groenten.

Bekijk de Smaakmissie

Groep 4 - Thema 5: 'Een lekker hapje papier'

Les 1: 'Vliegende postbode' sluit aan bij Smaakmissie Moestuin les 3

In thema 5, les 1 'Vliegende postbode' van Argus Clou Natuur en techniek (2012) voor groep 4 leren de kinderen de verschillende eigenschappen van planten. Met Smaakmissie Moestuin les 3 'Groeien maar (elke twee weken)' zou je deze les kunnen verbreden doordat kinderen leren hoe groenten en fruit op verschillende manieren groeien.

Bekijk de Smaakmissie