Veelgestelde vragen registratiesysteem

Hier vind je de meest gestelde vragen over het registratiesysteem van het EU-Schoolfruitprogramma. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Naar Contactformulier

Wachtwoord vergeten schoolaccount

  • Vul het brinnummer in waarmee het schoolaccount is aangemaakt (bijv. 10aa01). Er wordt vervolgens een e-mail verstuurd naar het e-mailadres welke is ingevoerd bij de contactpersoon. In deze e-mail staan instructies hoe je het wachtwoord kunt resetten. Let op: de e-mail kan terecht komen in de 'ongewenste mail'.
  • Krijg je geen e-mail? Check dan de ongewenste mail.
  • Twijfel je wie er contactpersoon is en wie dus de e-mail heeft ontvangen? Mail (info@euschoolfruit.nl) of bel (0317-485966) ons dan.

Heb je nog geen schoolaccount? Maak dan een nieuw account aan.

Al wel een schoolaccount aangemaakt vorig jaar? Deze gebruik je tijdens het programma voor het opnieuw aanmelden van jouw school, doorgeven van wijzigen, het doorgeven van vragen en klachten aan je leverancier en het bevestigen van de ontvangst van de leveringen. Je logt als volgt in:

  • Vul onder Inloggen jouw gebruikersnaam in. Dit is het brinnummer van de school. Gebruik hiervoor kleine letters. Bijvoorbeeld 05pk00.
  • Vul het wachtwoord in en druk vervolgens op Inloggen.

Ben je het wachtwoord kwijt? Druk dan op 'Wachtwoord vergeten'.

Kun je niet in het schoolaccount omdat de contactpersoon voor het EU-Schoolfruitprogramma is gewijzigd? Stuur dan een e-mail.

Ieder schooljaar wordt het wachtwoord van jouw account gereset. Dit doen we vanwege veiligheidsredenen. Als je de eerste keer van het nieuwe schooljaar inlogt, word je gevraagd om een nieuw wachtwoord te kiezen. Dit wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen:

  • Het bevat minimaal 8 tekens
  • Het bevat minimaal 1 hoofdletter
  • Het bevat minimaal 1 kleine letter
  • Het bevat minimaal 1 cijfer
  • Het bevat minimaal 1 speciaal teken (bijvoorbeeld @#$%)
Als je drie keer een verkeerd wachtwoord hebt ingetypt, word je account voor 5 minuten geblokkeerd. Dit is ingesteld vanwege veiligheidsredenen. Wacht dus 5 minuten en probeer opnieuw. Of neem contact op met Steunpunt Smaaklessen, EU-Schoolfruit & EU-Schoolzuivel: bel naar 0317-485966 of mail ons op info@euschoolfruit.nl.

Account aanmaken en inschrijven voor EU-schoolfruit

Heb je al in uw SPAM-inbox of ongewenste mail gekeken? Grote kans dat daar de e-mail terecht is gekomen!

Je kan voor de zekerheid info@euschoolfruit.nl als contactpersoon toevoegen aan jouw mail, om verdere problemen te voorkomen.

Heb je de mail nog niet gevonden, stuur ons een e-mail ( info@euschoolfruit.nl) met uw brinnummer. Dan zoeken wij voor je uit wat er mis is gegaan.

Nee, je kan hetzelfde account gebruiken als vorig jaar. Je moet de school wel opnieuw aanmelden voor deelname.

Maak eerst een account aan op registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.

Na het aanmaken van je account kan je inloggen met de inloggegevens die je ontvangt op jouw mail.

Selecteer in het Dashboard ‘Aanmelden EU-Schoolfruit’ en vul alle gegevens aan. Je hebt de volgende gegevens nodig:

  • Bezoek- en postadres.
  • Data van schoolvakanties, vrije dagen en studiedagen. Dit zijn dagen waarop niemand op school het fruit kan ontvangen.
  • Het aantal leerlingen in november/december 2025.
  • Het aantal groepen.
  • Na het verzenden van uw aanmelding ontvang je een bevestigingsmail met informatie over het verdere verloop van uw aanmelding.

Inschrijven voor EU-schoolfruit

  • Selecteer Account aanmaken. Jouw brinnummer is jouw gebruikersnaam. Heeft jouw school meerdere vestigingen? Maak dan voor elke vestiging een apart account aan. Zet voor elke vestiging bij het brinnummer een volgnummer. Bijvoorbeeld: 05pk00 voor locatie 1 en maak voor locatie 2 een nieuwe inschrijving met brinnummer 05pk01.
  • Vul een e-mailadres in waar je direct toegang tot hebt. Je ontvangt op dit e-mailadres de inloggegevens voor jouw schoolaccount.

Inschrijven voor EU-schoolfruit

Maak voor elke vestiging of locatie een apart account aan. Zet voor elke vestiging bij het brinnummer een volgnummer. Bijvoorbeeld: 05pk00 voor locatie 1 en maak voor locatie 2 een nieuwe inschrijving met brinnummer 05pk01. Met elk account moet je inloggen en de vestiging aanmelden. Je doorloopt het aanmeldproces dus meerdere keren.

Zo krijg je op iedere locatie de levering bezorgd en hoef je hier zelf geen zorg voor te dragen.

Wanneer je een melding krijgt dat het BRIN-nummer niet geaccepteerd wordt, komt dat meestal omdat het niet volledig ingevuld is. Alle BRIN-nummers bestaan uit twee cijferstwee letters en twee cijfers. Zijn de laatste twee cijfers niet bij je bekend? Dan zijn de twee laatste cijfers meestal 00.
Mail (info@euschoolfruit.nl) of bel (0317-485966) ons, wij kijken wat we voor je kunnen doen. 
Deze foutmelding krijg je als je meer dan 10 leverdagen op 'Nee, ik wil op deze dag geen levering ontvangen' hebt gezet. Hij rekent hierin geen dagen van een uitgesloten leverweken (vakantieweken) mee. In het overzicht met de leverweken kun je een voorjaarsvakantie doorgeven en een aantal studiedagen/vrije dagen. Je mag in dit overzicht geen dagen uitsluiten om zo je gewenste leverdag door te geven. De leveringen komen vaak op een maandag of dinsdag en worden bekend gemaakt door uw leverancier. Krijg je deze melding, ga dan terug naar het overzicht met de leverweken en haal daar de 'nee's' weg.

Deelname EU-Schoolfruit 2025-2026

De inschrijving voor het EU-Schoolfruit- en groenteprogramma voor schooljaar 2025-2026 is van maandag 1 t/m vrijdag 12 september.
Om op de hoogte te blijven, kun je je aanmelden op de nieuwsbrief van Smaaklessen.

Abonneren nieuwsbrief Smaaklessen

Ongeveer twee weken na afloop van de inschrijfperiode krijgen scholen die zich hebben ingeschreven tijdens de inschrijfperiode bericht of de school is ingeloot voor het programma.
De leveringen lopen van maandag 10 november 2025 t/m vrijdag 17 april 2026

Wijzigingen schoolgegevens

  • Log in. Selecteer in het Dasboard 'Schoolgegevens wijzigen'.

Wijzigingen doorgeven | EU-schoolfruit

  • Log in. Selecteer in het Dasboard 'Schoolgegevens wijzigen'.
  • In de middelste rij zie je de adresgegevens van jouw school. Je selecteert dan Nieuw. Vul hier de nieuwe adresgegevens in. Je kunt hier ook de ingangsdatum doorgeven van jouw verhuizing.

Je kunt deze zelf niet wijzigen. Vakantiedagen en studiedagen heb je bij jouw aanmelding doorgeven en staan als afspraak genoteerd op het Schoolfruitcontract.

Ben je vergeten een dag door te geven? Probeer dit dan eerst zelf op te lossen. Is er bijvoorbeeld iemand die aanwezig kan zijn op het moment dat de levering wordt gebracht? Kan dit echt niet, dan kun je contact opnemen met jouw leverancier. Mogelijk kunnen zij nog iets voor je betekenen.

Is er een sluiting van de school die bij aanvang van het schooljaar nog niet bekend was op de vaste leverdag? Bijvoorbeeld door een staking of sluiting door weersomstandigheden? Neem dan tijdig contact op met de leverancier zodat in overleg op een andere dag kan worden geleverd.

Schoolfruitcontract en leverancier

  • Selecteer Schoolfruitcontract op uw Dashboard.

n.b. het schoolfruitcontract is pas zichtbaar nadat je een leverancier krijgt toegewezen. Zodra dit gebeurt, krijg je hierover een mail.

Dat kan aan de instellingen liggen van jouw browser. Kijk in de instelling waar jouw downloads worden opgeslagen op jouw computer. Dit is vaak de map downloads. Niet gevonden? Probeer dan een andere internetbrowser (Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Edge, Safari). Lukt dit ook niet neem dan contact op.

Dit kun je zelf wijzigen:

  • Druk op Schoolgegevens wijzigen.
  • Download dan het Schoolfruitcontract opnieuw via het Dashboard --> Schoolfruitcontract.

Zit er een fout in jouw vakantiedagen? Neem contact op!

  • Upload het Schoolfruitcontract.
  • Je kan in dit programma jouw handtekening tekenen, maar ook uploaden als afbeelding.
  • Selecteer dan 'Handtekening zetten'. Voeg jouw handtekening toe.
  • Selecteer 'Tekst toevoegen' en typ jouw naam en datum op de juiste plek.
  • Selecteer dan 'Toepassen' en download het getekende contract.

Ontvangst leveringen bevestigen

Eén van de voorwaarden bij deelname aan het EU-Schoolfruitprogramma is het online bevestigen dat je alle leveringen hebt ontvangen. Dit moet drie maal tijdens het programma.

Wij vragen je om drie keer de ontvangst van de leveringen te bevestigen. Je krijgt hier tijdig een e-mail over van Steunpunt Smaaklessen, EU-Schoolfruit & EU-Schoolzuivel. Deze bevestiging is noodzakelijk voor de leverancier voor het verkrijgen van de EU-vergoeding voor de groente- en fruitlevering en is één van de voorwaarden van jouw deelname aan het EU-Schoolfruitprogramma.

  • Klik op ‘Ontvangstbevestigingen’ op het Dashboard.
  • Selecteer de juiste periode aan de linkerkant van het scherm.
  • Controleer de producten die je hebt ontvangen van in de afgelopen weken aan de rechterkant van het scherm.
  • Druk op de groene knop ‘Bevestigen’. Een pop-up verschijnt.
  • Bevestig in de pop-up de ontvangst. Heb je opmerkingen over de kwaliteit of over de aantallen? Noteer deze dan bij opmerkingen. Druk op ‘Opslaan’. Je ziet een bevestiging in het scherm en ontvangt ook een e-mail.

Ontvangst bevestigen | EU-schoolfruit

Je kan dit aangeven bij het bevestigen van de ontvangst:

  • Klik op ‘Ontvangstbevestigingen’ op het Dashboard.
  • Selecteer de juiste periode aan de linkerkant van het scherm.
  • Controleer de producten die je hebt ontvangen van de afgelopen weken aan de rechterkant van het scherm.
  • Druk op de groene knop ‘Bevestigen’. Een pop-up verschijnt.
  • In deze pop-up bevestig je de ontvangst. Hier kun je ook opmerkingen noteren over de kwaliteit of over de aantallen. Druk op ‘Opslaan’. Je ziet een bevestiging in het scherm en ontvangt ook een e-mail.

Ontvangst levering bevestigen | EU-schoolfruit

Wijzigingen leerlingenaantal

Wijzigt jouw leerlingenaantal gedurende het programma? Je kan deze wijziging eenmalig doorgeven tot en met dinsdag 16 december 2025. De wijziging wordt, ongeacht van wanneer je deze doorgeeft in deze periode, doorgevoerd na de kerstvakantie. Geef dus een leerlingenaantal door waarmee je zich kan redden t/m de week van vrijdag 17 april.

  • Je kunt de wijziging doorgeven via jouw schoolaccount:
  • Selecteer Leerlingaantal wijzigen op jouw Dashboard.
  • Je ziet allereerst het leerlingenaantal wat je hebt doorgegeven bij jouw inschrijving.
  • Vul het nieuwe leerlingenaantal in en selecteer Opslaan. Je krijgt bericht van ons wanneer jouw wijziging is goedgekeurd en wordt doorgevoerd.

Wijzigingen doorgeven | EU-schoolfruit

Na 33 seconden begint de uitleg over het wijzigen van het leerlingenaantal.

Het leerlingenaantal kan alleen gewijzigd worden vanaf de start van het programma (maandag 10 november) tot en met dinsdag 16 december 2025. Dit zijn de regels die zijn vastgesteld door het Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur. De wijziging wordt, ongeacht wanneer je deze doorgeeft in deze periode, pas doorgevoerd na de kerstvakantie.

Staat jouw vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

We nemen dan spoedig contact met je op. Vul jouw gegevens alstublieft zo volledig mogelijk in. Zo kunnen we je beter helpen.