Veelgestelde vragen schoolaccount
Hier vindt u de meestgestelde vragen over het registratiesysteem van het EU-Schoolfruitprogramma. Staat uw vraag er niet onder? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Wachtwoord vergeten schoolaccount
Hoe reset ik mijn wachtwoord?
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl
● Selecteer onder Inloggen 'Wachtwoord vergeten'.
● Vul het e-mailadres in waarmee het schoolaccount is aangemaakt. U krijgt vervolgens een mailtje waarmee u het wachtwoord kan resetten. Let op: het mailtje kan terecht komen in de 'Ongewenste mail'.
Heeft u meerdere schoolaccounts op één mailadres? Stuur dan een mailtje naar euschoolfruit@wur.nl
Hoe log ik in met mijn schoolaccount?
U heeft bij het aanmelden voor het EU-Schoolfruitprogramma een schoolaccount aangemaakt. Deze gebruikt u tijdens het programma voor het doorgeven van wijzigen, het doorgeven van vragen en klachten aan uw leverancier en het bevestigen van de ontvangst van de leveringen. U logt als volgt in:
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl
● Vul onder Inloggen uw gebruikersnaam in. Dit is het brinnummer van de school. Gebruik hiervoor kleine letters. Bijvoorbeeld 05pk00.
● Vul het wachtwoord in en druk vervolgens op inloggen.
Bent u het wachtwoord kwijt? Druk dan op Wachtwoord vergeten.
Kunt u niet in het schoolaccount omdat de contactpersoon voor het EU-Schoolfruitprogramma is gewijzigd? Stuur dan een mailtje naar euschoolfruit@wur.nl
Ontvangst leveringen bevestigen
Hoe bevestig ik de ontvangst van de leveringen voor periode 2?
Eén van de voorwaarden bij deelname aan het EU-Schoolfruitprogramma is het online bevestigen dat u alle leveringen heeft ontvangen. Dit moet drie maal tijdens het programma.
We vragen u om de ontvangst van alle leveringen tijdens periode 2 (week 2 t/m week 9) te bevestigen. Dit kan vanaf dinsdag 26 februari (week 9) tot uiterlijk dinsdag 5 maart (week 10). U krijgt op 26 februari hier een mail over van Steunpunt Smaaklessen & EU-Schoolfruit. Deze bevestiging is noodzakelijk voor de leverancier voor het verkrijgen van de EU-vergoeding voor de groente- en fruitlevering én is één van de voorwaarden bij uw deelname aan het EU-Schoolfruitprogramma
Mocht u in week 9 vakantie hebben, zet dan op 4 maart in uw agenda dat u de ontvangst van de leveringen van periode 2 nog moet bevestigen.
● Log in met uw schoolaccount op http://registratie.euschoolfruit.nl of klik bovenaan deze pagina op 'Inloggen'
● Klik op ‘Ontvangstbevestigingen’ op het Dashboard
● Selecteer Periode 2 aan de linkerkant van het scherm.
● Controleer de producten die u heeft ontvangen van week 2 t/m week 9 aan de rechterkant van het scherm.
● Druk bovenin op de blauwe knop ‘Ontvangst bevestigen’. Een pop-up verschijnt.
● Bevestig in de pop-up de ontvangst. Heeft u opmerkingen over de kwaliteit of over de aantallen? Noteer deze dan bij opmerkingen. Druk op ‘Opslaan’. U ontvangt geen bevestiging. Wanneer u op opslaan heeft geklikt is dit voldoende en bent u klaar.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Wat moet ik doen als ik een opmerking heb over de aantallen of kwaliteit?
U kunt dit aangeven bij het bevestigen van de ontvangst:
● Log in met uw schoolaccount op http://registratie.euschoolfruit.nl of klik bovenaan deze pagina op 'Inloggen'
● Klik op ‘Ontvangstbevestigingen’ op het Dashboard.
● Selecteer Periode2 aan de linkerkant van het scherm.
● Controleer de producten die u heeft ontvangen van week 2 t/m week 9 aan de rechterkant van het scherm.
● Druk bovenin op de blauwe knop ‘Ontvangst bevestigen’. Een pop-up verschijnt.
● In deze pop-up bevestigt u de ontvangst. Hier kunt u ook opmerkingen noteren over de kwaliteit of over de aantallen. Druk op ‘Opslaan’. U ontvangt geen bevestiging. Wanneer u op opslaan heeft geklikt is dit voldoende en bent u klaar.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Wijzigingen leerlingenaantal
Hoe geef ik een wijziging door?
Wijzigt uw leerlingenaantal gedurende het programma? U kunt deze wijziging doorgeven tot 17 december 2018. De wijziging, ongeacht van wanneer u deze doorgeeft in deze periode, wordt doorgevoerd na de kerstvakantie. Geef dus een leerlingenaantal door waarmee u zich kan redden t/m de week van 15 april.
U kunt de wijziging doorgeven via uw schoolaccount:
- Log in op http://registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen
- Selecteer Leerlingaantal wijzigen op uw Dashboard
- U ziet allereerst het leerlingenaantal wat u heeft doorgegeven bij uw inschrijving
- Vul het nieuwe leerlingenaantal in en selecteer opslaan. U krijgt bericht van ons wanneer uw wijziging is goedgekeurd en wordt doorgevoerd.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Ik mag mijn leerlingenaantal niet wijzigen. Waarom niet?
Wijzigingen schoolgegevens
Hoe wijzig ik de contactpersoon?
● Ga naar registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen
● Log in. Selecteer in het Dasboard 'Schoolgegevens wijzigen'.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Wij gaan verhuizen. Hoe geef ik dit door?
Ga naar registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen
Log in. Selecteer in het Dasboard 'Schoolgegevens wijzigen'.
In de middelste rij ziet u de adresgegevens van uw school. U selecteert dan Nieuw. Vul hier de nieuwe adresgegevens in. U kunt hier ook de ingangsdatum doorgeven van uw verhuizing.
Hoe wijzig ik mijn vakantiedagen & studiedagen?
U kunt deze zelf niet wijzigen. Vakantiedagen en studiedagen heeft u bij uw aanmelding doorgeven en staan als afspraak genoteerd op de Schoolfruitovereenkomst.
Bent u vergeten een dag door te geven? Probeer dit dan eerst zelf op te lossen. Is er bijvoorbeeld iemand die aanwezig kan zijn op het moment dat de levering wordt gebracht? Kan dit echt niet, dan kunt u contact opnemen met uw leverancier. Mogelijk kunnen zij nog iets voor u betekenen.
Is er een sluiting van de school die bij aanvang van het schooljaar nog niet bekend was op de vaste leverdag? Bijvoorbeeld door een staking of sluiting door weersomstandigheden? Neem dan tijdig contact op met de leverancier zodat in overleg op een andere dag kan worden geleverd.
Schoolfruitovereenkomst en leverancier
Waar kan ik de Schoolfruitovereenkomst vinden?
- Log in op uw schoolaccount via http://registratie.euschoolfruit.nl
- Selecteer Schoolfruitovereenkomst op uw Dashboard.
Als ik druk op Downloaden gebeurt er niks
Er zit een fout in mijn schoolfruitovereenkomst in mijn gegevens
Dit kunt u zelf wijzigen:
- Log in op uw schoolaccount via http://registratie.euschoolfruit.nl
- Druk op Schoolgegevens wijzigen
- Download dan de Schoolfruitovereenkomst opnieuw via het Dashboard --> Schoolfruitovereenkomst
Zit er een fout in uw vakantiedagen? mail dan naar euschoolfruit@wur.nl
Heeft u geen (werkende) scanner?
Heeft u geen (werkende) scanner?
- Ga naar https://smallpdf.com/nl/pdf-ondertekenen .
- Upload de schoolfruitovereenkomst.
- U kunt in dit programma uw handtekening tekenen, maar ook uploaden als afbeelding. Upload ook het logo van de school/schoolstempel.
- Selecteer dan 'Handtekening zetten'. Voeg uw handtekening en het logo van de school/schoolstempel toe.
- Selecteer 'Tekst toevoegen' en typ uw naam en datum op de juiste plek.
- Selecteer dan 'Toepassen' en download de getekende overeenkomst.
Account aanmaken
Ik ontvang geen e-mail met de inloggegevens nadat ik een account heb aangemaakt.
Heeft u al in uw SPAM-inbox of ongewenste mail gekeken? Grote kans dat daar de e-mail terecht is gekomen!
U kunt voor de zekerheid euschoolfruit@wur.nl als contactpersoon toevoegen aan uw mail, om verdere problemen te voorkomen.
Heeft u de mail nog niet gevonden, stuur ons een e-mail ( euschoolfruit@wur.nl) met uw brinnummer. Dan zoeken wij voor u uit wat er mis is gegaan.
Mijn school heeft al eerder meegedaan. Moet ik dan ook opnieuw een account aanmaken?
Hoe meld ik mijn school aan voor EU-Schoolfruit?
- Maak eerst een account aan op http://registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen
Iedereen moet een nieuw account aanmaken, omdat we een nieuw registratiesysteem hebben. Druk dus altijd op account aanmaken. - Na een aanmaken van uw account kunt u inloggen met de inloggegevens die u ontvangt op uw mail.
Selecteer in het Dashboard ‘Aanmelden EU-Schoolfruit’ en vul alle gegevens aan. U heeft de volgende gegevens nodig:
- Bezoek- en postadres
- Data van schoolvakanties, vrije dagen en studiedagen. Dit zijn dagen waarop niemand op school het fruit kan ontvangen.
- Het aantal leerlingen in November 2018
- Het aantal groepen
- Na het verzenden van uw aanmelding ontvangt u een bevestigingsmail met informatie over het verdere verloop van uw aanmelding.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Hoe maak ik een schoolaccount aan?
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen
● Selecteer account aanmaken
Uw brinnummer is uw gebruikersnaam. Heeft uw school meerdere vestigingen? Maak dan voor elke vestiging een apart account aan. Zet voor elke vestiging bij het Brinnummer een volgnummer. Bijvoorbeeld: 05PK00 voor locatie 1 en start voor locatie 2 een nieuwe inschrijving met Brinnummer 05PK01.
● Vul een e-mailadres in waar u direct toegang tot hebt. U ontvangt op dit e-mailadres de inloggegevens voor uw schoolaccount
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Mijn school heeft meerdere locaties / vestigingen. Wat moet ik doen?
Maak voor elke vestiging of locatie een apart account aan. Zet voor elke vestiging bij het Brinnummer een volgnummer. Bijvoorbeeld: 05PK00 voor locatie 1 en start voor locatie 2 een nieuwe inschrijving met Brinnummer 05PK01. Met elk account moet u inloggen en de vestiging aanmelden. U doorloopt het aanmeldproces dus meerdere keren.
Zo krijgt u op iedere locatie de levering bezorgd en hoeft u hier zelf geen zorg over te dragen.
Waarom wordt bij het aanmaken van een account het BRIN-nummer niet geaccepteerd?
Staat uw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
We nemen dan spoedig contact met u op. Vul uw gegevens alstublieft zo volledig mogelijk in. Zo kunnen we u beter helpen.
